Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Madame de Pompadour (1721-64)
Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
soukromá sbírkaRozměr originálu:
neuvedenObraz zobrazuje elegancí dámu sedící v lese na lavičce. Je oblečena v bohaté šaty z doby baroka či rokoka s širokou sukni, která je rozložena okolo ní. Její pohled je klidný a mírně odvrácený od diváka. V popředí jsou viditelné padlé květiny, což může naznačovat určitou symboliku. Hábit dámy je detailně zobrazen s rafinovanými sklady a jemnými texturami, což ukazuje na dobové umělecké řemeslo. Lesní prostředí kolem ní poskytuje klidný a romantický pocit.
Vytvořeno umělou inteligencí, buďte prosím shovívaví. Převládající barvy tohoto obrazu jsou tmavé barvy a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je neuveden. Obraz je umístěn v soukromé sbírce. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
François Boucher (1703 – 1770). Byl francouzský malíř, jeden z hlavních představitelů rokokové malby. Pracoval i jako dvorní portrétista Madame de Pompadour. Byl též výborným kreslířem, jeho způsob kresby připomíná
Rubense a Watteaua. Podle některých pramenů vytvořil Boucher přes 10 000 kreseb a nepřeberné množství obrazů. V jeho vlastním díle hrají důležitou roli i gobelíny pro manufakturu v Beauvais. V Boucherově díle najdeme rozličná témata, jsou to mimo jiné portréty, historické a mytologické obrazy i pastorální scény. Jeho volba barev je rafinovaná, náměty jsou velmi smyslné a v portrétech jde Boucherovi především o elegantní pózu modelu, nikoli o psychologii. Díky těmto schopnostem byl Boucher považován za jednoho z nejlepších malířů své doby. Již v průběhu Boucherova života se ozývaly kritické hlasy, předhazující mu jeho vyumělkovanost a nepřirozenost. Jeden z nejhalasnějších kritiků Denis Diderot obvinil Bouchera z toho,že maluje ženy jako prostitutky a nadbíhá vkusu šlechty. Diderot se zapříčinil o to, že veřejnost Bouchera na konci života více odsuzovala než obdivovala.