Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Cesta do práce
Rok vzniku:
1851Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Art Gallery and Museum, Kelvingrove, Glasgow, ScotlandRozměr originálu:
55.5x46 cmNa obraze jsou zobrazeny dvě postavy, muž a žena, v historickém oblečení, kteří jdou po prašné cestě. Žena je oblečena v dlouhé bílé šatě s šátkem kolem hlavy, zatímco muž má na sobě modré šaty, klobouk a sandály, a vypadá, že něco ukazuje nebo gestikuluje. Oba mají na sobě oděvy, které nasvědčují, že mohou být z nižší sociální třídy, nebo jsou na cestě. Osvětlení a stylem malby může jít o práci z 19. století. Pozadí tvoří nejasně zobrazená krajina.
Vytvořeno umělou inteligencí, buďte prosím shovívaví. Millet namaloval obraz Cesta do práce v roce 1851. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na výšku. Rozměr originálu je 55.5x46 cm. Umístěním originálu obrazu je Art Gallery and Museum, Kelvingrove, Glasgow, Scotland. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Jean-Francois Millet (1814 – 1875). Hned zpočátku své dráhy odmítl tehdejší šablonovité pojetí malby a stal se svobodným malířem portrétů. Ovlivnil
impresionisty výběrem svých témat:
maloval prosté lidi, chudé farmáře a pokoru těžce pracujících lidí. Venkovem, na kterém žil, byl nadšen a věnoval venkovským lidem hodně energie. Milletovy malby se vyznačují zvláštním, zlatým a melancholickým světlem, které jeho krajinám dává až náboženský ráz. Obraz
Klekání – zvony na kostele v dáli odbíjí klekání a dva lidé a obraze děkují za úrodu (paradoxně tento obraz vydražil Louvre za astronomickou sumu).
Sběračky klasů. Monumentalita postav dosažená prostorovým zjednodušením (které později použil i
Seurat) je shora sevřena horizontem. Obraz tak patrně vyjadřuje útisk prostých rolníků (zvláště žen bez hlasovacího práva) po roce 1848.