Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Cesta do La Cavée
Rok vzniku:
1882Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Museum of Fine Arts, BostonRozměr originálu:
81,6x60,3 cmMonet začal experimentovat s kompozicemi do X v letech 1863 - 1864. O téměř dvacet let později se ke kompozici tohoto typu vrací, očišťuje ji a současně ji obléká do rafinovaně křehkého kabátu. I přes nejisté pokračování cesty se mu podařilo vytvořit příjemné a vstřícné místo. V době, kdy byla Cesta do La Cavée namalována, se na
Monetových obrazech jen žřídka objevovaly lidské postavy. Jejich absence ovšem vůbec není na škodu - malba bez nich zve, svádí, uklidňuje i slibuje a celkový dojem je neporušený a takřka dokonalý.
Monet namaloval obraz Cesta do La Cavée v roce 1882. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 81,6x60,3 cm. Umístěním originálu obrazu je Museum of Fine Arts, Boston. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.