Seníky v Giverny
"Seníky v Giverny" (v originále "Les Meules à Giverny") je série obrazů olejem na plátno, kterou namaloval slavný francouzský
impresionistický malíř
Claude Monet během svého pobytu v Giverny v 90. letech 19. století. Tato série obrazů zobrazuje seníky, což byly hromady slámy nebo sena na venkovských polích, a je charakterizována Monetovým jedinečným způsobem zachycení světla a atmosféry.
"Seníky v Giverny" patří mezi nejznámější a nejcennější Monetovy série. Každý obraz v této sérii zobrazuje seníky v různých světelných podmínkách a ročních obdobích. Monet pečlivě studoval, jak se světlo a stín mění přes den a rok, a jeho cílem bylo zachytit tuto proměnlivost.
Obrazy "Seníky v Giverny" jsou charakterizovány výraznými barvami a krásnými texturami. Monet zde používá různé odstíny světle zlaté a nazelenalé barvy, aby vytvořil dojem hřejivého slunečního svitu, ale také stíny, které zobrazují objem seníků. Tyto obrazy jsou zároveň studií světla a jeho vlivu na barvy a atmosféru.
Impresionisté, jako Claude Monet, byli známí tím, že se snažili zachytit efekty světla a atmosféry v různých podmínkách a oborech. "Seníky v Giverny" jsou významným příkladem Monetovy práce v tomto směru a zůstávají symbolem jeho mistrovství v malbě a jeho schopnosti zachytit krásu každodenních scén.
Převládající barvy tohoto obrazu jsou do zelena a jeho formát je na šířku. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.