Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Zahrada v Bordighera (ranní nálada)
Rok vzniku:
1884Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Hermitage, St. Petersburg, RussiaRozměr originálu:
81,5x65,5 cmV roce 1883
Monet společně s
Renoirem přechodně odjeli do Středozemí. Oba malíři navštívili město Bordighera na italské riviéře poblíž francouzských hranic. 1884 obdržel
Monet dopis od jistého M. Morena, majitele „neuvěřitelného“ pozemku v Bordighera. Tam
Monet, který místo nazval rájem na zemi, namaloval celkem pět
krajinek. Obraz obsahuje velmi něžné odstíny modré a růžové, které mají evokovat chladný, ale čistý ranní vzduch a krásu prvních slunečních paprsků.
Monet namaloval obraz Zahrada v Bordighera (ranní nálada) v roce 1884. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 81,5x65,5 cm. Umístěním originálu obrazu je Hermitage, St. Petersburg, Russia. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Claude Oscar Monet (1840 – 1926). Rodilý Pařížan, který důsledně rozpracoval myšlenky
impresionismu. Monet takřka vědecky studoval působení světla na různé objekty. Věnoval se tzv. přechodným stavům, rychle ho to přivedlo k práci s barvou a světlem, jeho obrazy působí na diváka již od prvního dojmu. Tvorbou v plenéru a malováním námětů, na kterých bylo pouze zvláštní světlo, otevřel cestu počátkům moderní malby. Monetův obraz
Imprese, východ slunce z roku 1874, dal nejen jméno celému malířskému směru, ale Monetovi zajistil místo mezi nejlepšími malíři všech dob. Jednu dobu pobýval v Londýně a tehdy vznikly jeho slavné studie
anglického parlamentu (Monet si kladl otázku „Jak mohli angličtí malíři malovat parlament, když na něj pro mlhu není vidět?“). V
Giverny, které se stalo jeho oblíbeným útočištěm po smrti ženy, maloval motivy ze své zahrady a oblíbenou sérii
leknínů. Vodní svět poetický a tajemný jako prvotní ráj.