Popis zvoleného provedení
Tisk. Obraz vytiskneme na matný fotopapír papír HP o gramáži 270 g/m2. Tiskneme na špičkovém 9inkoustovém plotru HP Z9+. K motivu přidáváme 5 cm široký bílý okraj. Fotografie tiskneme na lesklý fotopapír.
Vybrat si můžete libovolný rozměr a volit jej s přesnosti 1 cm.
Více informací najdete v sekci
provedení obrazů.
Alej topolů
"Alej topolů" (v originále "Allee der Pappelbäume") je olejový obraz namalovaný slavným
nizozemským malířem
Vincentem van Goghem během jeho pobytu v psychiatrické léčebně Saint-Paul-de-Mausole v Saint-Rémy-de-Provence, Francie, v roce 1889. Tento obraz je jedním z mnoha van Goghových děl, která zobrazují stromy a přírodu.
Na obraze "Alej topolů" je zobrazena dlouhá alej stromů, konkrétně topolů, která se vine podél cesty. Stromy jsou postaveny blízko k sobě a jejich vrcholy se prolínají, vytvářejíce stínovaný chodník. Obraz je dominován výraznými vertikálními tahy, které představují stromy a cestu.
Jedním z charakteristických prvků obrazu je použití jasných barev, zejména modré oblohy a žlutých listů stromů. Tyto barvy vytvářejí kontrast a posilují dojem světla a tepla. Van Gogh byl známý svým intenzivním a emocionálním stylem malby, a to je zřetelné i v tomto obrazu.
"Alej topolů" je považována za jedno z vrcholných děl van Gogha a ukazuje jeho zájem o přírodu, světlo a barvy. Tento obraz také reflektuje jeho psychický stav v době, kdy ho vzdalovaly nemoci a emocionální nestabilita. Van Gogh často maloval přírodu a
krajiny během svého pobytu v léčebně, a "Alej topolů" je jedním z výrazných výsledků tohoto tvůrčího období.
Převládající barvy tohoto obrazu jsou do oranžova a jeho formát je na šířku. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Vincent Willem van Gogh (1853-1890). Nizozemský malíř patřící k
postimpresionismu.
Jeho dílo - přes 900 maleb a 1100 studií a kreseb patří k tomu nejznámějšímu, co ve světě umění vzniklo. Přesto za svého života se Van Gogh nedočkal výraznějšího uznání. Posmrtně však jeho sláva stoupala závratnou rychlostí. Novátorským pojetím reality změnil náhled na tradiční
impresionistickou malbu a z uměleckého hlediska významně ovlivnil především první polovinu 20. století. Vůlí vyjádřit vlastní pocity se stal mimoděk jedním ze zakladatelů právě nastupující umělecké větve zvané
expresionismus. (jako např.
Edvard Munch nebo
Henri de Toulouse-Lautrec). Okolo roku 1889 trpěl silnými depresemi, které se stále prohlubovaly. 27. července 1890 se ve věku 37 let postřelil do břicha. Aniž by si uvědomil, že je smrtelně raněn, vrátil se do hostince Ravoux, kde dva dny nato zemřel před zraky svého bratra Thea. Jeho poslední slova zněla: „La tristesse durera toujours.“ ( „Smutek potrvá navždy.“) Byl pochován na hřbitově v Auvers-sur-Oise.